Har du eller virksomheten din blitt utsatt for urettferdig dårlig trykk, en mediestorm eller på annen måte støtende deling av informasjon? Vi tilbyr en prosess der vi tar utgangspunkt i hva du eller virksomheten din har behov for og skreddersyr en strategi for hvordan vi på best mulig måte kan håndtere situasjonen.
Basert på mange års erfaring med Online Reputation Management har vi god innsikt i hvordan vi best mulig kan oppnå resultater i forhold til å forsterke eller endre din virksomhet eller ditt personlige brands omdømme online. Ettersom våre løsninger i Online Reputation Management inneholder personlige, og ofte konfidensiell informasjon, er det viktig for oss at du som kunde kan føle deg trygg på samarbeidet oss. Vi arbeider med full konfidensialitet og diskresjon.
Alle saker er forskjellige når vi arbeider med Online Reputation Management, og fokuset vårt er alltid basert på hvem kunden er og hvordan saken ser ut.
Det er viktig for oss at vi får en oversikt over hvem du eller virksomheten din er, sakens omfang og karakter, og dine forventninger til oss før vi kan bidra med å etablere en strategi for Online Reputation Management i samarbeide med deg som kunde.
Åpenhet og felles forståelse av oppgaven er viktig for oss når vi arbeider med Online Reputation Management, sånn at du som kunde skal kunne ha full forståelse av hvordan vi løser oppgaven.
Står du eller virksomheten din i en situasjon der du ønsker å få ryddet opp i ditt digitale omdømme, styrke din digitale identitet, eller på annen måte arbeide med tilstedeværelsen din online kan du få en gratis konsultasjon hos en av våre eksperter og finne ut hva vi kan gjøre for deg.
Et selskap eller enkeltpersoner kan av ulike årsaker oppleve dårlig omtale på nettet. Det er med Online Reputation Management mulig å påvirke ditt personlige, eller virksomhetens, brand og omdømme på nettet i en positiv retning og dermed forbedre dit online omdømme.
ATAK blir ofte kontaktet på grunn av fortvilelse over uheldig innhold f.eks. Google søkeresultater, fordi det påvirker deres online omdømme. Dette kan være informasjon om gamle konkurser eller én kunde, som i kontrast med tusenvis av fornøyde kunder, virkelig ikke er tilfreds og har skrevet en bevisst dårlig anmeldelse uten å ha noen interesse i et samarbeid med virksomheten om å løse situasjonen.
Kanskje du har vært utsatt for en misfornøyd eks-kjæreste, som har skrevet personlige opplysninger om deg på internettet. Eller ønsker du å starte på nytt etter å ha vært en del av et mislykket forretningseventyr? Ulike konflikter mellom enkeltpersoner og virksomheter kan ofte skape dårlig publisitet.
Når den dårlige publisitet foregår på nettet, kan det bli veldig vanskelig å kontrollere. Den negative publisiteten kan påvirke ryktet ditt på nettet og selskapets brand og økonomi på en veldig negativ måte. Selv om konflikten mellom partene er løst, vil omdømmet ditt online fortsatt bli påvirket av dårlig publisitet, og det er der Omdømmebygging kommer til unnsetning.
Med de mulighetene internettet gir oss i dag har det aldri vært enklere å spore opp informasjon om både privatpersoner og virksomheter. Det har derfor aldri vært viktigere å ha kontroll over omdømmet sitt online, og ikke ha dårlig publisitet liggende på nettet. Du har bare én sjanse til å gjøre et godt førsteinntrykk ovenfor nye bekjentskaper og potensielle kunder og samarbeidspartnere - og det er viktig å gjøre et godt inntrykk helt fra begynnelsen.
"Vår jobb er å behandle den negative publisiteten eller gjøre det uønsket innholdet mindre synlig i søkeresultatene"
Hvis du har dårlig publisitet liggende, kan det gå utover både privatlivet ditt og det profesjonelle livet ditt, og i de verste tilfellene kan den negative publisiteten påvirke omdømme og økonomi i så høy grad at det resulterer i både oppsigelser og nedleggelser.
Å ha dårlig publisitet liggende tilgjengelig på nettet kan ha en virkelig negativ innvirkning, fordi de som møter på det mest sannsynlig vil stole på det de leser. Dette viser en undersøkelse fra analyseselskapet YouGov, som sier at 78% av respondentene svarte at de stoler på online omtale og vurderinger av selskaper, enten det er god eller dårlig omtale.
Undersøkelsen viser for eksempel også at 82% av alle dansker leter etter omtale av et firma på nettet før de bestemmer seg for om de vil handle der eller inngå i et samarbeid. I tillegg velger 70% av danskene å unngå å kjøpe noe fra et selskap hvis de har et dårlig rykte på nettet.
Dårlig og negativ publisitet må overdøves av positiv publisitet og innhold, og det er nettopp det Online Reputation Management er medvirkende til.
Vår jobb er å behandle dårlig publisitet fra søkemotorindeksen, eller gjøre det uønskede innholdet mindre synlig i søkeresultatene, til en så høy grad at den dårlige publisiteten ikke lenger vil påvirke selskapets brand og online omdømme.
Arbeidet med Omdømmebygging kan variere fra noen måneder til et par år. Den enkelte dårlig publisitet analyseres grundig, og får sin individuelle strategi.
Strategien godkjennes av begge parter, og vi vil holde deg som kunde løpende orientert gjennom hele prosessen.
Vi har selvfølgelig taushetsplikt og arbeidet vårt med Online Reputation Management og dårlig publisitet, og ditt online omdømme er konfidensiell, uavhengig av om du som kunde er en virksomhet eller en privatperson.
Vi dømmer aldri kundene våre basert på fortiden deres, men i noen tilfeller har vi dessverre måttet avvise Online Reputation Management oppgaver fordi vi følte vi ikke kunne sette navnet vårt på oppgaven.
Prisen på vår assistanse starter på NOK 5.700
og varierer deretter i pris avhengig av casens størrelse og karakter.
Er du interessert i å lære mer om hvordan du kan avlive dårlig publisitet?
Kontakt ATAK på 5321 5060 eller trykk på knappen under.