Hva gjør du hvis du får dårlige anmeldelser på Google, Facebook eller Trustpilot?
De fleste bedrifter har opplevd å få en eller flere dårlige anmeldelser på nettet - og noen får til og med falske eller usanne anmeldelser. En kunde har kanskje ikke vært helt fornøyd med tjenesten de har fått, og derfor har de etterlatt en én-stjerners anmeldelse på din Google My Business-, Trip Advisor- eller Trustpilot-profil med følgende kommentar:
"Utrolig dårlig service. Veldig billig, men likevel ikke verdt pengene. Kommer definitivt ikke tilbake."
Som eier av bedriften kan det være fristende å tenke "hva så?" En dårlig anmeldelse gjør vel ikke noe, for alle kan jo se at flertallet av kundene er mer enn fornøyde med tjenesten vår?
Dessverre fungerer ikke virkeligheten slik. Det er nødvendig å reagere raskt og håndtere problemet.
Våre priser starter fra 6.500 kroner
"Hvis en kunde må velge mellom bedriften din og din nærmeste konkurrent, og dere har lik pris, beliggenhet og utvalg, vil du bli valgt bort på grunn av dårlige anmeldelser."
Dårlige anmeldelser kan ha store konsekvenser for bedriften din
Hvis en kunde for eksempel må velge mellom bedriften din og din nærmeste konkurrent, og dere har lik pris, beliggenhet og utvalg, vil du bli valgt bort på grunn av de dårlige anmeldelsene. Selv om DU kanskje ikke leser anmeldelser på Google, Facebook og Trustpilot, gjør langt de fleste av kundene dine det.
Faktisk viser statistikk at 97% av internettbrukere leser anmeldelser om lokale bedrifter, og hele 91% av brukere mellom 18-34 år stoler like mye på en internettanmeldelse som de gjør på en personlig anbefaling.
Den mest skremmende statistikken av dem alle viser at fire av fem brukere har bestemt seg for å ikke kjøpe et produkt etter å ha lest en dårlig anmeldelse av produktet eller bedriften på nettet. Til syvende og sist kan en dårlig anmeldelse derfor ha en svært negativ effekt på bedriftens bunnlinje.
"Fire av fem brukere har bestemt seg for å ikke kjøpe et produkt etter å ha lest en dårlig anmeldelse."
ATAK hjelper deg med å fjerne negativ omtale og dårlige anmeldelser
Kundeanmeldelser er ikke alltid rettferdige, og det skader bedriftens omdømme. Det påvirker omsetningen din når forbrukeren velger å ikke bruke deg på grunn av anmeldelser. Hvis du har fått dårlige anmeldelser på plattformer som Google My Business, Facebook eller Trustpilot, kan du søke hjelp og rådgivning hos ATAK. Vi har mange års dokumentert suksess med å fjerne dårlige anmeldelser og negativ omtale på nettet ved hjelp av konstruktiv dialog med anmelderen og de relevante plattformene.
Med hjelp fra ATAK vil du kunne gjenopprette bedriftens gode rykte og styrke merkevarens digitale identitet og tilstedeværelse, slik at bedriften din blir sterkere enn den var før de dårlige anmeldelsene.
Hvis du ønsker å vite mer om hvordan ATAK jobber med negative anmeldelser og dårlig omdømme, kan du lese mer på siden for
Online Reputation Management eller ved å klikke på kontakt nedenfor.
Er du interessert i å lære mer om hvordan du kan avlive dårlig publisitet?
Kontakt ATAK på 5321 5060 eller trykk på knappen under.